Wednesday, March 29, 2006

Gerhana

Maaf, Yeop terlupa meninggalkan pesan. Tadi Yeop ke Ghana untuk menziarahi kaum kerabat Yeop. Tiba di kampung, ternampak mak we Ghana ni:


"Where you gone sistah?" Yeop cuba-cuba tanya.

"What you donno? Today sun eclipse. All black. Dark Brother."

Ah bila Yeop lihat di langit barulah Yeop tersedar hari ni gerhana matahari. Mula-mula sangka Yeop hari dah malam.


6 comments:

NBB said...

saya duduk dalam lab seharian, tak perasan pulak ada gerhana.

Ku Keng said...

Yeop, kenape kome tak royat yang haghi ni gerhana? Kalau bagitau boleh buat solat sunnat gerhana. Gi ke Ghana naik moto ke naik kenderaan khayalan?

Maideen said...

Yeop, asap yang berkepul-kepul tu adakah dari enjin yang menjenterai cermin mata tu?

MAMARISYIA said...

Cantiknya...MR tak pernah tengok secara live Gerhana bulan ker gerhana matahari ker...

Anonymous said...

Yeop
Ramai ke perempuan di Ghana merokok? Macam kat negri kita le,memang ada style.Gambar tu sempoi le!

Yeop-Harley said...

Nurul: Tak kan tak gi makan. Ke ada bekalan sendiri?

Keng: Tak Yeop naik concorde. Balik hari.

Maideen: Macam mana hang tau?

Mamarisyia: Lain kali Yeop akan bagitau. Mintak nomor talipon.

Anon:Perempuan lebih ramai dari lelaki dan yang merokok pun begitulah. Tu gambar Miss Ghana tahun 70-an.