Thursday, April 06, 2006

Naya

Betuler Yeop selalu berkawan dengan Tok Batin, dan sesekali sesekala tu Yeop cuba-cubalah buat tanya firasat Tok Batin berdasarkan kepada Kitab Matahari dan Bulan Atas Gunung Ganang. Tapi bukannya Yeop percaya. Percayalah.

Tapi ada teman Yeop ni, dia senyap-senyap gi jumpe Tok Batin di Gua Musang, dan mintak doa. Apake bodohnya. Tok Batin tu, selepas menerima sekarton Benson & Hedges, pun mula membuka kitabnya dan haa, mendapatlah doa yang difikirkan sesuai.

Bila Yeop dapat tau, Yeop menasihatkan supaya jangan amal. Tapi mereka tu degil. Ha, sekarang padah. Tau apa doa tu?

Kata mereka, doa untuk mintak selamat. Kan pelek tuh. Doanya, 'BUAH SYETOR BUAH SYETIAR, SYETAT MOTO MASUK GIAR'.

Nak tau apa kesudahanya? Cuba lihat.



Oh ya, jangan banyak makan gula. Sekarang gula payah dapat. Jadilah macam masyarakat Tok Batin, makanlah gula kabong. Kat kampung Dr. Nurul ada jual.

6 comments:

MAMARISYIA said...

hahahahah...jampi utk bikers yang motor dia selalu meragamlah tu...kahkahkah...ada jer yeop ni!!

Pak Malau said...

Yeop: Macam mana pulak dah jadi kerangkan pun masih dapat menunggang?

NBB said...

hehehehe....sampai tinggal tulang ye.

pak yeop, kat pasar tani bota tiap pagi sabtu mesti ada sorang pakcik ni jual gula kabong.

loppiess said...

yeop, syetat motor tekan gear, tak jalan lagi, pulas minyak...Tok Batin tu kena jumpa aku belajar kitab jampi sampai katam..hahahaha.

Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » »

Anonymous said...

Best regards from NY! gay chat Massachusetts slots legislation http://www.evolutions-of-internet-advertising.info Amsterdam and kitchen store Free blackberry 7100 themes Gonzalo garcia-pelayo roulette Www e-n rent a car data recovery florida timeshare Nikko rbuy ionamin acne Freight container commercial moving company storage moving